Sunday, August 1, 2010

បទពិសោធជីវិត

ពន្លឺ​នៃ​ជីវិត
ឆាកជិវិតមនុស្សយើងប្រៀបបានទៅនឹងពន្លឺភ្លើងទៀនដែលគេដុតបំភ្លឺភាពងងឹតនៃកូនខ្ទមតូចមួយអញ្ជឹង។ ​ ទៀនមួយដើមអាចបំភ្លឺបានយូរប៉ុណ្ណាទៅ? វាប្រាកដ​ណាស់ដែលថាវា​នឹងរលត់ពន្លឺនៅវេលាសមរម្យ​ណាមួយ​ជាក់ជាមិនខានឡើយ​។ យ៉ាងណាមិញ​ជិវិតនៅលើ​លោកា លោកិយយើងនេះ​ក៏មិនខុស​គ្នាដែរណា គង់តែនឹងរលត់​សង្ខារគ្រប់ៗគ្នានឹង ​ទាស់​ត្រង់ថា​វាយូរ​ឬក៏ឆាប់ ហើយ​មានន័យកំរិតណាមិនអញ្ចឹងឬ? ទៀនមួយដើមអាចឆេះ​អស់​បាន​រលត់​ឬ​ អាចរលត់​ពាក់​កណ្តាល​ទីដោយសារ​គេលែង​ត្រូវការ​ ឬអាចដោយសារ​កម្លាំង​នៃវាយោរបក់បោក​ឲ្យរលត់​ក៏ថាបានដែរ តែដឹងតែត្រូវរលត់ មិនអាចឆេះរហូតទេណា ។ ជិវិតយើង​​ក៏ចឹងដែរជួនកាលក៏ចាស់ស្លាប់ ហើយជួនកាលក៏ស្លាប់ទាំងនៅក្មេងខ្ចីក៏ថាបានដែរ​មើល​មិនឃើញ​ ថាមិនត្រូវ​ ទាយក៏មិនដឹងដែរ។​ អញ្ចឹងហើយសូមធ្វើឲ្យជិវិត​អ្នកប្រកប​ដោយអត្ថន័យណា។ ត្រូវធ្វើជិវិតឲ្យសប្បាយ​រីករាយ​ ពោរពេញដោយក្តីសង្ឃឹមនឹងជំនឿជាក់លើខ្លួនឯង​ កុំបោះបង់​ក្តីប្រាថ្នាណា តែកុំសប្បាយខុស​ផ្លូវណា​ ហើយសូមចងចាំជានិច្ចថាវាយោរនឹងតាមយារយីអ្នកគ្រប់វេលា។ ​កុំបណ្តោយខ្លួនតាមវាយោរណា។​ ខំ​តស៊ូទៅមុខជានិច្ចណា៕
បត់​បែន​តាម​ផ្លូវ
នៅ​លើវិថីដែល​បត់​បែនវាពិត​ជា​មានការលំ​បាក​ណាស់​ក្នុង​ការដើរឱ្យ​ត្រង់។
តើ​វា​ចាំ​បាច់​ឬ​ទេ​សំរាប់​ការ​ដើរ​ឱ្យត្រង់នៅ​លើ​ផ្លូវ​កោង?
ជនដែលចេះ​បត់​បែន​សម្របសម្រួល​គឺ​ជា​មនុស្ស​ឆ្លាត
អ្នក​ដែល​ចចេស​រឹង​រូស​ហៅ​ថា​មនុស្ស​ល្ងង់
មិនត្រូវ​បង្ខំ​ខ្លួនឯង​ឱ្យធ្វើ​ទង្វើ​ដែល​ចិត្តមិនចង់​ធ្វើនោះ​ទេ
ត្រូវចេះសម្របខ្លួន​ទៅ​តាម​កាលៈទេសៈជាក់ស្តែង
តម្រង់​ខ្លួន​ដើរ​តា​ម​សភាព​ផ្លូវ​វាប្រសើ​រ​ជាងការ​តម្រង់​ផ្លូវ​ឱ្យស្របដំណើរ។
ចូរដើរ​ដោយអង់​អាច​មិ​ន​បាច​ខំ​ប្រឹង​កែ​ប្រែ​អ្វី​ដែល​យើង​មិន​អាច​កែ​ប្រែ​បាន​។​
ធម្ម ​ជាតិ​បាន​កំណត់​ច្បាស់​លាស់​ណាស់​ អ្វី​ដែល​យើង​គ្មាន​សមត្ថភាពនឹ​ង​ធ្វើ​គួ​កុំ​ធ្វើ​ហើយ​ចៀស​ឱ្យ​ឆ្ងាយពី​វា​ បើ​យើង​មិន​ចង់ឃើញ​វា​ទេ​នោះ។
មិន ​មែន​បំបាក់​ទឹកចិត្ត តែ​​គ្រាន់​​តែ​​ចង់​​បង្ហា​ញ​​នូវ​អ្វី​ដល​ជាបទ​ពិសោ​ធន៍​​ដែល​ខ្ញុំ​ ធ្លាប់ជួបប្រទះ ធ្លាប់​ឆ្លង​កាត់តែ​ប៉ុណ្ណោះ។ បើទោះ​ជា​ត្រូវ​ឬ មិន​ត្រូវ​អាស្រ័យ​លើ​អ្នក​ខ្លួនឯងយក​ទស្សនៈ​នេះ​ទៅ​ត្រិះរិះ វិភាគ​ចុះ។
ចាប់​ផ្តើម​ក្តី​សុបិន្ត
បើចង់​ទទួល​ទាន​ផ្លែ​ក្រូច​អ្នក​ត្រូវ​តែ​ដាំ​ដើមក្រូច
ព្រោះ​ថា​ដាំ​ដើ​ម​អ្វី​ វារមែង​ទទួល​បាន​ផ្លែ​ហ្នឹង។
បើ​អ្នក​មិន​បណ្តុះក្តី​ប្រាថ្នា​របស់អ្នក​នៅ​ថ្ងៃ​នេះទេ
ថ្ងៃ​ស្អែក​អ្នក​នឹង​នៅ​តែ​គ្មាន​គោលដៅ​ដដែល។
ចាប់ផ្តើមកសាង​ក្តី​សង្ឃឹម​និង​បំណង​ប្រាថ្នា​ភ្លាម
នោះ​អ្នក​នឹង​សំលឹង​ឃើញ​គោល​ដៅ​យ៉ាង​ច្បាស់​។
កុំ​បោះ​បង់​ចោល​គោលដៅ​របស់​អ្នក
ទោះ​ជាយ៉ាង​ណា​ត្រូវសំលឹង​វាឱ្យជាប់
ហើយខិតខំ​សិតសាងតាំង​ចិត្ត​ឱ្យ​មាំ​មោះ​មុត
ក្តាប់​យក​ក្តី​ប្រាថ្នា​ក្នុង​ដៃ​ហើយ​ប្រឹង​តស៊ូ​ដើរ​ឆ្ពោះ​ទៅ​មុខ
សំដៅ​គោលដៅ​តែ​មួយ​គត់កុំ​រារែកឡើយ ។
ធាតុ​ពិត​នៃ​ជីវិត
ធម្ម​ជាតិបាន​បង្កើត​សភាវៈគ្រប់​​យ៉ា​ងឱ្យ​ប្រកប​ដោយ​ហេតុ​និងផល។
បើមាន​ធាតុញី​ ត្រូវ​មាន​ធាតុ​ឈ្មោល​ដើម្បី​ជាគូនឹង​គ្នាប្រកប​ដោយ​សេចក្តី​សុខ។
មានធាតុភ្លើង​ហើយ ចាំបាច់​ត្រូវ​មាន​ធាតុទឹកដើម្បី​មក​ពន្លត់​ធាតុ​ភ្លើងនោះ។
បើ​មាន​ភាព​ងងឹត គឺ​ត្រូវមាន​​ពន្លឺ​ដើម្បី​មក​បំភ្លឺ​ភាព​ងងឹត​អន្ធការ ។
ថ្ងៃ​រះ​ក៏គង់​លិចទៅ​វិញ, ផ្ការីក​ហើយ​រមែងរុះ​រោយ​តាម​កាលវេលា។
មាន​កើត​រមែង​មាន​ស្លាប់ទៅ​វិញ​, ជា​សញ្ញាណ​នៃ​ជីវិត។
ជួប​ហើយ​ក៏ព្រាត់​ , ព្រាត់​ហើយ​ក៏​ជួប។
ទាំងនេះ​ជា​ក្រិត្យក្រម​របស់​ធម្ម​ជាតិ មិន​អាច​ប្រកែក​បាន​ឡើយ។
សត្វ​បក្សី​ហោះហើ​រ​ចាក​ចោល​សម្បុក​នា​វេលា​ព្រហាម​សូរិយា​រះ រមែង​វិល​វៃ​ចូល​ទ្រនំនិន្ទ្រា​វិញ​​នា​វេលា​សូរិយា​អស្តង្គត។
មាន ​ជួបរមែង​មាន​បែក​, គ្មានការជួប​ជុំណា​ស្ថិតស្ថេរ​ជា​អមតៈ​នោះ​ទេ ។ ជីវិត​ដែល​កើត​មក​ហើយ​រមែង​រលត់​ទៅ​វិញ ប្រៀបបាន​និង​សូរិយា​រះ​ហើយ​ក៏លិច​វិញ​​ ពន្លឺ​ទៀ​ន​ក៏​គង់​អស់​រស្មី​នា​វេលា​សម​ស្រប​ណា​មួយ​។
ឆាក ​ជីវិត​ប្រដូច​បាន​នឹង ទឹក​ទន្លេ​រ​ដែល​ហូរ​ចាក់​ទៅ​ឆ្ងាយសែន​ឆ្ងាយ​​មិន​អាច​នឹង​ត្រលប់​ក្រោយ​បាន ​ឡើយ។ វា​គឺជា​ច្បាប់របស់​ធម្ម​ជាតិ​មិន​អាច​នឹង​កែ​ប្រែ​បាន​ឡើយ​។ កើតហើយ​ត្រូ​វ​ស្លាប់​ទៅវិញ​ជាក់​ជា​មិន​ខាន។ ចូរ​ចង​ចាំ​​ ហើយ​ព្យាយាម​ធ្វើ​ខ្លួនឯង​ឱ្យ​ទៅ​ជា​ទឹក​ទន្លេរ​ដ៏ល្អបរិសុទ្ធ​ដែល​ហូរ​ចាក់ ​ទៅ​ដល់​ទី​ណា​ក៏​មានគេ​ទទួល​ស្វាគមន៍រាក់​ទាក់​គ្រប់​ទី​កន្លែង ។ មិន​ត្រូវ​មណ្តោយ​ខ្លួន​ឱ្យស្អុយ​រលួយ​តាម​សំរាម​ដែល​ហូរ​ចូល​ទឹ​កទន្លេ​រ​ នោះ​​ទេ ។ ត្រូវ​ធ្វើ​ខ្លួនជា​ប្រយោជន៍​ដល់​ដ៏​ទៃ​ជន​ណា​ដែល​ខ្លួន​ប្រទះ ។ យ៉ាង​ហោចណាស់​កេរ្ត៍​ឈ្មោះ​អ្នក​នឹងមិន​បាត់​បង់តាមរូប​កាយ​អ្នក​ឡើយ ។ អ្នក​នឹង​ហូរ​ចូល​ក្នុង​សមុទ្រ​យ៉ាងស្ងប់​សុខ​នឹង​ប្រកប​ដោយ​​កិតកត្តិយស ។ អ្នក​នឹ​ង​ត្រូវ​គេ​ចង​ចាំ​ជា​រៀង​រហូត ។ តែ​បើសិនជា​ទង្វើដែ​ល​អ្នក​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ហើយ​មិន​ធ្វើ​ឱ្យ​គេ​ពេញ​ចិត្ត​ នឹង​ទទួលយក​នោះ​ទេ​ កុំ​ព្យាយាមបង្ខំ​ឱ្យ​គេ​ទទួល​យក​ទាំងកំរោល ចូរ​ប្រាកដជាក់ក្នុងចិត្ត​ថាអ្នក​ត្រូវ​តែដើរ​មាគ៌ា​ដ៏ត្រឹម​ត្រូវ ហើយ​ព្យាយាម​បង្ហាញ​គេ​ឱ្យ​ទទួលបន្តិច​ម្តងៗដោយ​ខ្លួន​គេ​ផ្ទាល់ ។ ព្រោះ​ថា​ការ​បង្ខិត​បង្ខំ​ជនណា​ម្នាក់​ឱ្យ​ធ្វើ​នូវទង្វើ​ដែ​ល​ចិត្ត​គេ​ មិនដែល​ចង់​ធ្វើ​ទាល់​តែ​សោះ​នោះ​ លទ្ធផលដែល​ទទួលបានគឺ​ស្មើ​នឹង​សូន្យ ។ តែ​បើកាលណាដែល​ ​គេ​មើល​ឃើញ​ភាព​ល្អ​ស្រស់​បំព្រង​នៃ​ទង្វើ​ទាំង​នោះហើយ គេ​គង់​នឹ​ងផ្លាស់​ប្រែគំនិត​វិល​មក​រក​អ្នក​វិញជាក់​ជា​មិន​ខាន​ឡើយ ។ ចូរ​កុំអាក់​អន់ឬ​សើចចំអក​ដល់គេ​ ចូរ​ផ្តល់​គតិដ៏មានតម្លៃ​ដល់​គេ​សំរាប់​ជា​ចន្លុះបំភ្លឺចិត្ត​គេ​ឱ្យស្វែងរក ​មាគ៌ា​ដ៏ត្រឹម​ត្រូវ​ ។ អ្នក​នឹង​ក្លាយ​ជា​ទន្លេរមាសដ៏​ពិសិដ្ឋ ដែល​នឹង​ស្ថិត​នៅ​ជាប់ជានិច្ចក្នុង​ការ​ចងចាំ​របស់ដទៃ​ជនគ្រប់រូប​ជាក់​ជា​ មិនខានឡើយ ៕
ភាពជោគជ័យចាក់គ្រិះ​លើភាព​បរាជ័យ
នរណាខ្លះ​ដែល​មិនធ្លាប់​យំ?
នរណាខ្លះដែល​មិន​ធ្លាប់​បរាជ័យ?
តើ​មាន​រណា​ខ្លះ​ដែល​មិន​ដែល​ជោគ​ជ័យ?
គ្មាននរណា​ម្នាក់​ដែល​តែង​តែជោគ​ជ័យ​មួយជិវិតទេ​,
ហើយ​ក៏គ្មាន​នរណា​ម្នាក់​បរាជ័យ​មួយ​ជីវិត​ដែរ។
គ្មាន​ជនណា​ម្នាក់​អាចចៀស​ផុតពី​ភាព​បរាជ័យ​បាន​ឡើយ។
ភាព ​បរាជ័យ​គឺ​ជា​ឱកាស​មាស​សម្រាប់​ឱ្យ​យើង​ធ្វើអភីវឌ្ឍន៍​គំនិត​ខ្លួន​ឯង​ឱ្យ​ ឆ្លាត​ជាងពេល​មុន។ បើអ្នក​បរាជ័យ​អ្នក​គ្រាន់​តែ​ធ្លាក់​ចុះ​ក្រោម​ ក៏​ប៉ុន្តែ​អ្នក​អា​ច​ស្វែង​រក​កំហុស​នៃ​ការ​ធ្លាក់​របស់​អ្នក​វិញ​ហើយ​ងើ​ប ​ឱ្យ​រហ័ស​ រួច​លោត​ឱ្យខ្ពស់ ឡើងវិញ។
មិន ​ត្រូវ​មានការ​ខ្មាស​អៀន​នឹ​ង​ទទួល​យក​ភាពបរាជ័យ​និង​កំហុស​របស់​ខ្លួន​ទេ​ ព្រោះ​វា​នឹ​ង​ធ្វើ​ឱ្យអ្នក​ក្លាយជា​មនុស្ស​ថ្មី​ដែល​ឆ្លាត​ជាងមុន។
បរាជ័យ ​មិនមែនជា​កំហុស​របស់អ្នក​ទេ​ តែ​វា​ជា​មេរៀន​មួយ មានន័យ​ថា​បរាជ័យ​ម្តង​អ្នក​នឹង​ទទួល​បាន​មេរៀនមួយ តើ​វាមិន​ជាការ​ប្រសើរ​ទេ​ឬ​ដែ​ល​យើង​ត្រូវ​រៀន​ឱ្យបានច្រើន​មុន​នឹង​ ទទួលបាន​នូវការជោគជ័យ​មួយ?
បើ​គ្មានភាព​បរាជ័យ​ក៏ ​ភាព​ជោគ​ជ័យ​ដ៏​ត្រចះត្រចង់មិន​អាច​លេចឡើង​មកដែរពី​ព្រោះ​ជោគ​ជ័យ​គឹត្រូវ​តែ​កើត​ចេញ​ពីគ្រិះ​នៃ​ភាពបរាជ័យ។
ទស្សនវិទូ ដ្យូសែន
ស៊ីនិក​ជាសាលាទស្សនវិទូក្រិក​មួយដែល​ត្រូវ​បាន​បង្កើតឡើង​ក្នុង​កំឡុង​ពាក់​កណ្តាល​ស.វទី៤មុនគ.ស។ ដ្យូសែន​​ ត្រូវបាន​ចាត់​ជាស្ថាបនិក​នៃ​សាលានេះ។ ពួក​ស៊ី​និក​មាន​របៀប​រស់​នៅ​មិន​ចុះសម្រុង​ជា​មួយសង្គម ពី​ព្រោះ​ពួក​គេ​គិត​ថា​អារ្យ​ធ៌​ម​ជាមួយ​និងបាប​ធ៌ម​របស់​វា​គ្រាន់​តែ​ ជាភាព​អ​ធម្ម​ជាតិ​ណិង​សិប្បនិម្មិត និង​ថាវាគួរឱ្យ​មើល​ងាយ។ ពួក​គេ​រស់​នៅ​តាម​បែប​ធម្មជាតិសាមញ្ញ ហើយពួក​គេ​ពោល​ថា​ សុភមង្គល​អាចទទួល​បាន​តាមរយៈ​ការគ្រប់​គ្រាន់​ដោយ​ខ្លួនឯង។
ដ្យូសែន​​បាន​ចំអក​ឡក​ ឡឺយ​ឱ្យរាល់​ទំនៀម​ទំលាប់មនុស្ស​​លោក។ គាត់​ពុំ​ដែល​ងួតទឹក​សម្អាត​ខ្លួន​ហើយ​ស្លៀក​ពាក់​កន្ទប​ស្មោគ​គ្រោក ដេក​នៅ​លើដី​ទទេ ស៊ីអាហារ​គួរ​ឱ្យ​ខ្ពើម​ ឬ​ក៏​ប្រព្រឹត្ត​អំពើ​មិន​សមរម្យ​ជា​សាធា​រណៈ ។ លោករស់​នៅ​ដូច​សត្វឆ្កែ ហើយ​បដិសេធ​ចោល​រាល់​ភាពស្រណុក​សុខ​ស្រួល​ទាំងឡាយ។
ក្នុងពេល​ធ្វើដំណើរ​ទៅ ​កោះអេជី​ណា ដ្យូសែន​ត្រូវ​បាន​ចោរ​សមុទ្រ​ចាប់​និង​នាំ​យក​ទៅ​លក់​ជាទាសករ​នៅ​កោះ​ គ្រីទី។ នៅ​ពេល​គេ​សួរ​ថាតើ​ប្រទេស​លោក​ជា​ប្រទេស​អ្វី លោក​បានឆ្លើយ​ថា ខ្ញុំ​ជា​ពលរដ្ឋ​ពិភពលោក។
យោងតាម​និទាន​មួយ​បាន​ ដំណាល​ថា​ ដ្យូសែន​បាន​ដើរ​កាត់​ទីក្រុងអាថែន​ទាំអ​កណ្តាល​ថ្ងៃដោយកាន់​ចង្កៀងបំភ្លឺ​ ហើយ​ថាលោក​កំពុង​ស្វែង​រក​បុរស​ស្មោះ​ត្រង់​ម្នាក់។ ដ្យូសែន​ខ្វល់​ខ្វាយ​តែ​រឿង​អនុវត្ត​ ហើយ​ពុំបាន​បង្កើត​ប្រព័ន្ធ​ទស្សនវិជ្ជាទេ។
នេះ​ជា​ពុំ​នោល​ខ្លះៗ​របស់​គាត់ ៖



* ឆ្កែ និង​ទស្សនវិទូ​ធ្វើអំពើល្អក្រៃលែង​និង​ទទួល​បាន​រង្វាន់​តិច​បំផុត។
* ខ្ញុំបានន​បោះ​បង់​កែវ​របស់​ខ្ញុំ​នៅ​ពេល​ដែល​ខ្ញុំ​ឃើញ​ក្មេង​យក​ដៃ​ក្បង់​ទឺក​ផឹក​នៅ​ឯស្នូក​ទឹក។
*
ព្រះ​អាទិត្យ​ចាំងពន្លឺ​ចូល​ក្នុង​បង្គន់តែ​មិន​អាចធ្វើឱ្យ​ស្អុយ​កខ្វក់ដល់បង្គន់ឡើយ។

…..

0 comments:

Post a Comment

 
ឡើងទៅខាងលើទំព័រ ចុះទៅខាងក្រោមទំព័រ